jungletree

Igår

Kategori:

Klassfesten igår var jättetrevlig och jag hade för övrigt en väldigt trevlig fredagskväll :) Jag glömde självklart ta kort på mina kläder. Jag fick ett plötsligt infall av att klippa sönder en estickad tröja från H&M som jag kände att jag aldrig kommer använda igen så det fick bli ett linne istället. Till det hade jag mina leggings från American Apparel och ett gammalt gammalt halsband från H&M. Jag kanske kan lägga ut outfiten senare. Jag kan typ göra ett sånt där "outfit på golvet"-foto. Så får det bli! Fixas när jag kommer hem :)
Nu sitter jag hemma hos mamma bara för att jag inte orkade vara hemma hos mig. Jag är där alldeles för mycket tycker jag så då var det skönare att göra samma tråkga saker fast på en annan plats. Här finns det ju även ugn så då har jag gjort min gamla favoriträtt Potatis i ugnen med ost på och broccoli som tillbehör. Ja, vi kallar rätten Potatis i ugnen med ost på. Jag gissar att ni ungefär fattar vad det är för något haha. Man skär iallafall potatisen i tunna skivor och lägger på en smörjd plåt, har på salt och peppar och hushållsost. Sedan stoppar man in den i mitten på ugnen som är uppvärmd till 300 grader och tar ut dem när osten är gyllenbrun och krispig. Otroligt enkelt och otroligt gott!
Trots att jag glömde the outfit så tog jag ändå kort på mitt smink på tåget.
Jag kom på den smarta idén att först göra eyelinern med ögonskugga och sen måla över med en liquid eyeliner. På det sättet håller den otroligt mycket bättre och så blir inte liquid eyelinern så grå som den kan bli efter ett tag. Ett väldigt lyckat experiment av mig måste jag säga :) Och kom ihåg att lägga lite ögonskugga i ytterkant under ögat. Jag trodde länge att det skulle få mina ögon att hänga ner i ytterkant så att jag såg ledsen ut men det gör det inte! Måla bara väldigt tunt typ i ögonfransraden så binds sminket ihop väldigt fint. Jag drar även eyelinern lite för långt i ögonvrån för att skapa den där skarpa formen på ögat. Maybe I should turn this into a tutorial... För mig funkar det väldigt bra och det är ett så snabbt och enkelt sätt att skapa coolt smink. Sen är det ju bara att kombinera med olika ögonskuggor om så önskas :)
Nu ska jag återgå till att ta det lugnt ;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    gorgeous!!!!!!!!

    2012-05-06 | 21:09:36

Kommentera inlägget här: