jungletree

Fredagssmink

Kategori:

Kom på att jag aldrig visade någon närbild på mitt smink från i fredags.
Jag gjorde ögonskuggan med en blending brush. Funkar jättebra med en stor blendingbrush för att få till sotade ögon i en färg. Jag tror att färgen var en väldigt mörkbrun, nästan svart. Sen var det bara att lägga på en massa färg längst ut och arbeta in det. Hemligheten bakom bra smokey eye är verkligen att blanda och att orka ha på mer färg och blanda mer i evigheter. Kom ihåg att lägga lite av färgen på utsidan under ögat också! Jag trodde att det bara skulle på mig att se ledsen ut förut för mina ögon har en tendens att luta lite nedåt i ytterkant. Det är dock inte fallet! Det gör bara ögonskuggan mycket snyggare!
Min blending brush är ganska stor så för att dra in lite färg till mitten av ögat tog jag en smalare ögonskuggsborste och drog en linje i the crease. Och sen var det bara att börja blanda igen.
Eyelinern är typ mörkbrun eller svart ögonskugga som jag har ritat det med en angled eyeliner brush. Ögonskugga fungerar utmärkt att använda som eyeliner. Vill man inte ha det svart svart så tycker jag att det är bättre än liquid eyeliner. Jag tycker typ att liquid eyeliner är jobbigt, den försvinner så lätt och tappar gärna den svarta färgen. Jag drog även ner eyelinern lite på insidan för att få ett lite spetsigare öga. Jag tycker att ögonformen blir snyggare då :)
På läpparna har jag DARE från Make Up Store. När man köper den vill de gärna sälja läppenna också men jag tackade nej. De säger att det kan vara svårt att få till en snygg kant utan det men här kommer ett tips. En concealerborste fungerar utmärkt till läpparna. Dra vid kanten i ett svep så får du till en jättefin kant! Annars går det även att rätta till kanten genom att lägga concealer utanför läppen. Här har jag dock inte använt några av mina tips utan det går utmärkt att bara måla dig det som vanligt också.
Nu blev det ett väldigt långt inlägg med sminkförklaring. Skulle någon vilja ha en förklaring i bilder istället? Det är så svårt att förklara i text... Plus att det nog blir lättare att förstå vad jag faktiskt pratar om om man ser det framför sig :)

Kommentarer

  • ur lover :):) säger:

    DO A MAKE UP VIDEO!!!

    2012-03-22 | 00:03:30
  • madeleine säger:

    ultranice!

    2012-03-22 | 11:58:41
    Bloggadress: http://danslagalaxie.blogspot.se

Kommentera inlägget här: