jungletree

Pekinganka

Kategori:

Hejsan!

Vilket fint väder det var idag! Det är typ varmt och soligt, mycket bättre än gårdagens snö.

Födelsedagsfesten igår var jättetrevlig! För det första fick vi sjuuuukt mycket mat! Asså vi var typ 10 pers men jag lovar att det var mat för typ 30! För det andra var maten sjuuuuukt god! Allt var kinesiskt och jag har typ aldrig ätit riktig kinesisk mat. Jag har bara ätit det ute typ, och jag har heller aldrig vetat om det jag äter är kinesiskt, japanskt, thailändskt, ja ni fattar. Höjdpunkten på bordet var Pekinganka. Asså jag dör vad god den var! Den var så mör och smaken var nästan söt fast ändå inte... Jag kan inte förklara men iallafall är det något av det godaste jag ätit tror jag! Det var sjukt gott! Annars åt jag dumplings, woker, nudelgrejer, m.m. Alt var hit gott som helst!

Efter middagen så spelade vi poker och tydligen är jag bra på det! Min mamma har spelat ganska mycket och tydligen lär man sig av att titta på. Jag vann ofcourse ;)

Fler bilder kommer sen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: