jungletree

Sminket igår

Kategori:

Det här var tydligen den enda bilden jag tog på mitt smink igår...Det är iallafall en väldigt klarblå färg och så har jag lagt en djupare blå i the crease för att ge det lite fler dimensioner. Jag grundar typ alltid med en hudfärgad ögonskugga och sen blir det oftast att jag bara lämnar ögonlocket rent där jag vill att det ska vara ljust. På det sättet kan man köra ganska hårt med färger men ändå behålla en lite naturlig känsla tycker jag. Det är lätt att det kan bli lite mörkt annars om man inte har någon färg som passar som är väldigt ljus. Plus att om man kör på blått kanske man ska vara lite försiktigt med en ljusblå. Det kanske bara är jag men jag har inte så positiva minnen av ljusblå ögonskugga från när jag var liten haha. Det känns lite Frida-tidning typ haha. Jag vet inte varför jag känner så för jag tror säkert att man kan få till otroligt snygga ljusblåa sminkningar! Har du en på lager så holla @ me!

Kommentarer

  • ur lover :):) säger:

    hahaha frida tidningen XD brrr those memories will haunt me forever.... och typ dom där jätttdåliga rougen som just looked nasty....



    but this looked really pretty! u a mermaid :D

    2012-03-04 | 21:23:32

Kommentera inlägget här: