jungletree

Shook Ones Part II

Kategori:

Asså den här låten. Beatet. The flow. So awesome. Jag vet inte vad mer jag kan säga.
Mobb Deep - Shook Ones Part II
Ena killen säger att han är 19! Talented 19-åring!! Jag tror att jag har kommit över en viss ålder så nu förstår jag typ hur unga de här människorna är! Asså när jag var typ 12 så kändes det ju som att man var jättestor när man var 18. You're not! Asså jag fyller 21 och jag vet liksom inte ens vad jag är bra på än haha. Och så kommer det typ 18-åringar och är sjukt talented. Good for them! Det är värsta coolt.
Känner ni igen låten? Det är den som spelas i början i filmen 8 Mile. I sista rapen i filmen så säger Eminem "This guy don't wanna battle, he's shook, cause ain't no such thing as halfway crooks. He scared to death, he scared to look in his fucking yearbook, fuck Cranbrook!" vilket är en line from this song, bara att han har ändrat de sista orden. Jag älskar hur alla i filmen kan texten också och sjunger med på "Halfway crooks"! Ja, jag har kollat på den filmen alldeles för många gånger...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: