jungletree

The Name of the Wind

Kategori:

Jag och som hade en jätterolig utekväll i fredags, vi vaknade sent på lördagen och sen var jag trött resten av dagen xD Jag låg bara hemma hela dagen och läste och det har jag även gjort idag efter att jag kom hem från jobbet :) Bästa boken! It's called "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss. Nu läser jag iof tvåan, och har typ bara kommit 300 sidor. Det är som en Harry Potter för vuxna och i en mer verklig värld än Harrys (även om jag fortfarande tror på Harrys värld (A)). Men denna värld är egentligen tillgänglig för alla, bara att den utspelar sig förr i tiden, jag gissar typ 1600-tal, så vi är liksom födda lite för sent... Anywho, read the book! Tvåan heter "The Wise Man's fear" och är lika bra den!
För att kort sammanfatta vad den handlar om så är det en kille som berättar sin livs historia under tre dagar, varje bok representerar en dag av berättande. Han är en legend men man vet inte särskilt mycket om honom nu utan man lär sig mer och mer om honom ju längre historien utvecklar sig. Allt man vet är att det är "dangerous times" nu och man hoppas få veta varför ju längre man kommer i boken. Awesome book! :D
De är ganska tjocka också, men det är man bara glad för ;) Ettan är ca 600 sidor och tvåan ca 900. Sen får man bara vänta anxiously på trea som förhoppningsvis kommer inom en snar framtid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: